Alla (lucior) är blonda i Gävle

Vet inte riktigt hur jag hamnade på Gävle Dagblads-hemsida, men väl där kollade jag in deras lucior (jepp, snart är det dags för sånt igen) och jag insåg att alla såg likadana ut:

Inte så många som sticker ut där inte.

Alla är ju blonda, tex.
Bara en sån sak.
Det går bra för mångfalden i Gävle då!
När jag själv skulle välja ut en favorit (ja, jag brukar tävla med mamma om vem som vi tror blir Bro och Bålsta lucior) så var det därför rätt svårt.
Jämt skägg mellan nr 6, 9 och 10.
Fast jag kan tänka mig att nummer 3 tar hem det, hon verkar glad och en käck en.
Sånt går hem i stugorna.

Allt detta får mig att minnas när jag själv var lucia i femman.
Fick ha levande ljus i håret och allting.
Det kändes väldigt häftigt vill jag minnas, fast kronan var tung och jag fick stearin i håret.
Men det var det värt.
TYVÄRR så har jag typ inga bildminnen av det, då de enda fotona min mamma tog på mig då var dessa inte särskilt ljusstarka eller bra tagna korten:

Jag ute på kanten. Inget foto med mig i fokus inte.


Och inte heller här är jag i fokus. Man kan ju ens se att det är jag :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se