Enkel eller dubbel?

Nu är jag i valet och kvalet om jag ska köpa enkla påslakan eller dubbla.
Min säng är ju 120 cm och enkla påslakan brukar oftast vara 150 cm i bredd och då passar det in rätt bra på sängmåttet, om man är platt som in pannkaka och inte höjer upp täcket när man är under det.
Har man ett dubbeltäcke har man ju mer att gosa in sig i, men det kan ju också bli för stort och åka ner på golvet?
Uh, jag vet inte.
En andra tanke jag har om det här, är ju att man kanske kommer använda dubbeltäcke i framtiden (I hope) och att om man då har enskilda täcken så är det finast att ha likadana.
Men jag tänker ju inte köpe dubblelt upp av enkelpåslakan nu!
Det vore väldigt weird kan jag tycka.
Dessutom är ju större påslakan och täcken dyrare...
Vet inte vad jag ska göra med det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se