Min förkylning är konstig

Jag kände mig dödssjuk imorse, men sen har det nästan bara blivit bättre och bättre.
Eller alltså, det är ju åt "bättre-hållet" man vill gå, men det jag menar är att det gått så sjukt snabbt!
Jag är redan i snor-fasen liksom, den som borde komma om 1-2 dagar enligt min sjuk-kurva.
Aja, jag är såklart glad för detta, men det är ändå konstigt.

Hoppas att medicinen jag just tog ska hjälpa.
Det är en nyhet jag såg när jag gick förbi en Apoteket Shop häromveckan.
Den heter Zyx och både smakar och ser ut som Vicks.
Finns i både citron- och mintsmak, jag tog självklart citron.
Läste bipackssedeln och såg detta:

4. EVENTUELLA BIVERKNINGAR

Liksom alla läkemedel kan Zyx sugtabletter orsaka biverkningar men alla användare behöver inte få dem.


Mindre vanliga biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 100 men fler än 1 av 1000 användare):

Ljuskänslighet.


Sällsynta biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 1000 men fler än 1 av 10 000 användare):

Muntorrhet, brännande känsla i munnen, överkänslighetsreaktioner.


Mycket sällsynta biverkningar (förekommer hos färre än 1 av 10 000 användare):

Kramp i struphuvudet (laryngospasm), angioödem (svullnad av t.ex. mun- och halsslemhinnor).

Åh mysigt, hoppas jag INTE är en av dom 100, 1000 eller 10 000.
En sån grej vill man inte var speciell nog för att bli utvald till... :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se