Mixer/Blender

Håller på att kolla upp vad jag ska köpa för någon.
Jag hade tänkt köpa en sån jag hade förut, en Exido, denna:
 Zooma
Men frågan är om jag ska köpa en dyrare modell som är bättre, då jag kommer använda mixern/blendern rätt frekvent.
För den här blev ju burned out.
När jag googlade på det så verkade det inte vara så sällan det hände med mixers.
Motorn pallar inte med tydligen.
Och jag har lärt mig att mixers som har 350W eller mer kan krossa is.
En lite dyrare mixer som jag börjar falla för är denna Philips Mixer HR2094:

Mixern från Philips är i anodiserad aluminium har en 750 W motor som kan hantera det mesta - från frukt och grönsaker till is. Med flera hastighetsinställningar kan du mixa, krossa och skära så att du får den konsistens du vill ha.

Tekniska specifikationer

· Effekt: 750 W

· Huvudbehållare, kapacitet: 2 l

· Spänning: 220-240 V

• Frekvens: 50/60 Hz

Naaajs!
Men priset är bakslaget, minst 840 spänn får man hosta upp, men 949 kr ser jag nu att den kostar på OnOff.
Och förresten, mixer och blender, är inte det samma sak?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se