EU-valet


Jag har inget koll på valet alls.
Vad det ska vara bra för, vilka man kan rösta på eller vilken dag röstningen är.
Säger inte det en hel del om hela grejen?
Jag har inte hört någon prata om det alls, jag har bara sett ett par artiklar i tidningar om just hur dålig koll folk har på EU-valet, så jag behöver inte känna mig utanför :P
För mig är det ändå viktigt att rösta eftersom vi lever i en demokrati som ska utgå ifrån folket och vi måste representera vårt land på ett bra sätt när sedan EU har makt att bestämma över vårt land i gengäld.
Men liksom, det man inte vet något om eller känner något för bryr man sig ju inte om och därför måste man få reda på mer om valet på individnivå vilket inte verkar ha gjorts och jag förstår inte varför.
Var det inte främst högern som ville att vi skulle gå med i EU?
Då borde de väl vara sjukt peppade inför valet om åtta veckor?
Eller?


Kommentarer
Postat av: Anonym

7 juni, vilka som ska rösta för Sveriges del i EU.. de bestämmer mer än man kan tro :p

2009-04-19 @ 22:17:10
Postat av: Lejonstrand

I know, men det är ju det som är konstigt, att det inte är en stor, uppmärksammad grej.

2009-04-19 @ 22:25:16
Postat av: Schamilla

Ja, jag ser fram emot detta val, men jag våndas över att jag då den 7 Juni som är på en söndag är just då i Finland, kan man rösta på något annat sätt? Vet vad jag ska rösta på i allafall "Skicka Schyman till Bryssel!"

2009-04-20 @ 21:13:11
Postat av: Schamilla

men varför kommer inte mina kommentarer upp ?

2009-04-20 @ 21:13:57
Postat av: Lejonstrand

Schamilla!

1. Som jag fattat kan man rösta tidigare, man missar väl själva "valdags-pirret" bara :P

2. Jorå, de kommer upp, det tar ett tag ibland bara.

2009-04-20 @ 21:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se