Tack!


Summa summarum ifrån denna födelsedag är att den inte var så speciell, ett mellanår för födelsedagar helt enkelt (typ så som jag beskrev år 2008).
Jag hade tänkt att det skulle bli mer firande av MIG, men det bidde inte så...
Ingen tårta har det blivit heller, var inte hemma så länge idag och eftersom jag var ute och rände blev det så tokigt att ingen kunde komma över på kalas.

En sak jag lärt mig under denna födelsedag är att jag ska sluta ha högt ställda förväntningar, det har  tendenser att fucka upp saker och ting.
En tredje sak jag tänkt på är att jag har ändrat mina tankebanor en hel del, kanske sen jag började med mina högskolestudier, jag vet inte riktigt.
Iallafall har jag blivit lite av en moraltant, har börjat se på saker som en vuxen människa (eller möjligtvis som en tant, hehe) vilket jag också fått bekräftat av andra, att jag är som en förälder för andra.
Jag brukar tänka att jag kan vara rätt barnslig, men tydligen väger vuxendragen över.
I och med studierna vet jag att jag börjat tänka mer kritiskt också, tänker nästan alltid "Varför det?" som följdfråga på allt och det kanske kan irritera men jag tycker att det övervägande är ett bra drag, det har fått mig att tänka efter varför både andra människor och jag själv gör som de/jag gör och varför.

Hmm, ja det får vara llt för mig, det enda jag skulle skriva här var Tack för alla grattis jag fått idag, men det verkar ha blivit ett släng av hur jag växt mellan 21 och 22 års ålder.
Men jag tar det en gång till, TACK!!! :D

//MM
(Mogna Maria)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se