I've been busy


...och mitt internet suger ****  här, så det är sjukt frustrerande att sitta vid datorn och uppdatera sig eller sitta vid datorn överhuvudtaget..
Känner ett sug för att göra annat istället för att sitta vid dumburkarna, så har uttnyttjat tiden bättre än vanligt för att göra saker som jag inte gjort på länge.

Lördag:
Jag var med som flyttgumma och hjälpte till att flytta till Nacka.
Pizzan efteråt när alla möbler (exkl. soffan) och kartonger var på plats var såå god och man var såå värdig den efter allt tungt slit.
Eller, för min del skulle det faktiskt ha kunnat varit tyngre, men visst, man ska väl inte slita ut ryggen då.
Tokrolig farförälder är inte heller helt fel, dôh!
Nu väntar jag bara på inflyttningsfesten, ska vi säga den19 december?
Eller nyår om det inte blir Djursholmsvillan? :D

Senare blev det ett inte alltför betyngande hejdå till 4/4 av halva familjen som ska dra utomlands tills 2010.
Något avundsjuk, svar ja.
Fast ändå inte.

Söndag:
Tog en sväng till Barkarby handelsplats och IKEA för att leta julklappar.
Jag tänkte spela ut det safe:a kortet om tomten INTE kommer till mina "snälla" kompisar och min familj i år :P men det slutade med att jag bara köpte saker till mig själv, hur man nu ska tolka det...
Var lite sugen på att köpa **** till någon, men vet inte vem jag skulle ge det till.
Det var så himla tråkigt att de flesta affärer var grymma besvikelser, trots att det var sjukligt mycket folk i alla affärer med vagnar och korgar fulla med saker tyckte inte jag att det fanns något vettigt att köpa, och det gällde alla, hmm, tio affärer jag var i.
Kanske hade alla de redan hunnit ta alla bra grejer?

Anywho så börjar jag oroa mig lite för att ha fått svinis nu, så många människor på trånga, oventilerade ytor känns nog bara bra om man är ett luftburet virus.
Småhypokontriker som jag är, höll jag andan när jag tvingades gå förbi folk som hostade utan att bry som om att placera bakterierna i armvecket eller iallafall i handen.
Jag var redan lite krasslig på morgonkvisten, men med lite extra hostgubbebaciller i kroppen lär jag bara bli bättre!
Det skulle vara så typiskt om man skulle gå och bli sjuk nu.
Men, men, jag laddar med Esberitox och hoppas jag slipper alla sjukdomar som finns därute.
Eller jo förresten, ett par skor hittade jag som jag ville köpa.
Bara det att jag först trodde att de kostade 299 spänn, när det verkliga priset var 499 kr.
Det känns inte riktigt värt att köpa skor på Skopunkten av alla ställen för det priset, dessutom inte ett par, där ska man ju köpa 2, eller 3 par för att det ska vara värt.
Så jag ställde snällt tillbaka skorna i hyllan och tar istället mitt pick och pack och drar till mitt hood i Västerås:s Östermalm och kollar utbudet i butiken där.

Så vi hörs imorgon, forthoppningsvis med tusenfalt snabbare uppkoppling.
Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se