Julklappsrunda på stan


Det var inte riktigt så där många klappar jag köpte idag.
Tror det bara blev två stycken och så några till mig själv :D
Var i desperat behov av ett par vardagsstövlar, men de jag hittade i Sthlm fanns inte kvar i min storlek här, suck!
Hoppas på att de finns kvar i huvudstan när jag kommer tillbaka *håller tummarna*
En sak jag faktiskt köpte och som jag gått och pillat på ett tag nu är en kalender för 2010.
Blev en 99-kroners med utbytbar framsida som jag ska pilla in något foto i när jag får tid, jag tror det kommer bli superfint.
Och att det kommer bli ett bra år!
Halvnytt plugg, sen kanske jobb eller nöje i sommar och kanske får in en flytt där också?
Om jag nu ska följa den planen jag har i huvudet just nu...
Var inne på det nya Konsum City för första gången idag också och blev positivt förvånad.
Det är superfräscht och det känns inte alls som att man är på ett Konsum, d.v.s. att det inte känns som det gamla Konsumet som låg på gatunivå, utan mer som en saluhall.
För er stockholmare kan det bäst beskrivas som det Hemköp City som finns under Åhlens City (oj vad mycket city det blev), en bra blandning mellan "vanliga" och lyxigare varor, fräscha frukt- och grönsaksdiskar, chark, bageri och café.
Bra jobbat!
Jag brukade gilla Ica Supermarket bäst här, men vete tusan om det inte ändrats efter 10 minuters mjölkinhandlande idag.

Just ja!
Jag hittade en tjuga på golvet i en prylbutik idag!
Såg mig omkring jääättelänge innan jag vågade ta upp den.
Först trodde jag att det var mer än 20 kr där, eftersom sedeln såg "tjock" ut eftersom den var ihopvikt, men icke.
Ännu mer besviken blev jag när jag var och provade skor idag.
När jag satt och drog på mig de skor jag plockat åt mig, hörde jag när en kvinna gick fram till kassan och sa att hon hittat en femhundring på golvet som hon gav till expediten.
Så jag gick från att vara glad över 20 spänn till att vara småbedrövad över att det kunde ha varit jag som blev 500 kr rikare :/
Det var jäkligt ärligt gjort av henne, men jag vet av erfarenhet att borttappade lösa sedlar oftast inte hittar tillbaka till sina ägare.
Jag förstår egentligen inte hur man tappar sedlar, använder man sin hand som plånbok?
Konstigt.
Aja, det var en hyfsat lyckad shoppingdag, det blev inte så dyrt för min begynnande skrala kassa men jag kan ändå checka av några i mitt nygjorda Julklappschecklist-worddokument :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se