Julpynt


På sätt och vis kan jag inte vänta tills jag får åka hem och sätta igång med att göra det julfint hemma, julnerven i kroppen har gjort sig påmind sen halloween tog slut.
Hittills har jag bara fått fram den här fina ljusslingan och en röd filt, men när jag tar ner jullådan ifrån garderoben lär det bli julåka av.
Här i storstaden är det dock annat man ska göra, imorgon blir det pepparkaksbak och det är även lussebak planerat någon av de följande dagarna.
Det lär bli sweet dude.
Frågan detta år, liksom alla andra år jag bakat pepparkakor är: vem ska äta upp dem?
Jag gillar bara smaken på köpta pepparkakor, helst de ifrån Annas, men annars har jag väldigt skoj under tiden jag bakar.
Well, kanske inte när man har en den lilla klutten peppisdeg kvar som man bara kan göra granar av, den vill man bara kasta.
Kanske ska testa att kasta dem på någon i år, för att spicya upp saker och ting? ;)

Kommentarer
Postat av: Linn

Nej men den vill man väl äta upp??! :D

2009-12-02 @ 12:04:40
Postat av: Lejonstrand

Nja, jag brukar tänka att man pillat med den så länge så den inte är så fräsch, men idag åts den upp eftersom jag inte tog all deg från början.

2009-12-02 @ 22:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se