"Sanktaaa luciaaa"


Lucia i femman med ÄKTA STEARINLJUS i håret (nej, jag kommer aldrig, ALDRIG sluta tjata om det) :D

Jag har inte sett ett enda spår av att det är lucia idag, jag har bara hört av mamma att det var nått luciatåg på tv.
Lite glitter och och tärnljus har man visserligen sett i affärer tidigare, men det här med lucia är inte en särskilt big deal om man inte är barn eller har barn.
Själv skulle jag nog ha missat dagen om jag inte hade haft min kalender men eftersom jag har en försökte jag planera att ha på mig ett vitt linne som jag knyta ett rött sidenband för en semiäkta luciakänsla.
Det dumma är att jag inte hade just det vita linnet hemma, så det blev pannkaka, eller ska vi säga, pepparkaka av alltihopa.
Men, men, hoppas ni alla haft en fin lucia, vare sig ni är barn eller inte =)

Kommentarer
Postat av: Klassens Lucia 1994

Stolt lucia med elektriska ljus!



:P

2009-12-14 @ 12:01:41
Postat av: Han som aldrig blev lucia :(

Elektriska ljus är bara fjantigt. Dom ska vara av stearin så deså.

förövrigt kräver jag upprättelse att få bli Viksjöskolan lucia. Jag som trodde att könsdiskriminering är olagligt.



Ville: V

2009-12-14 @ 21:59:59
Postat av: Lejonstrand

Jaa, det är inte bra för miljön med elektriska ljus :P Och jag tycker också att killar ska kunna vara lucia!

2009-12-14 @ 22:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se