Har just röstat på Rockbjörnen


Har röstat som jag vill, istället för att rösta på dom jag tror kommer vinna. Typ.

Årets svenska kvinnliga artist
Amanda Jenssen - Hon berkar vara lite full av mig själv just nu, men hon är ändå grym på det hon gör.
Robyn Miss Li Veronica Maggio Annica Norlin

Årets svenska manliga artist
Ola - Inte så manlig kanske, mohaha, nej men nu blev det så. Danny blev knapp tvåa.
Danny Håkan Hellström Markus Krunegård Lars Winnerbäck

Årets svenska grupp
Takida - Behövs ens en förklaring?
In flames EMD Kent Sugarplum Fairy

Årets svenska nykomling
Lykke li - Fast jag skulle vilja rösta på Amanda, men Lykke li har slagit större på ett världsligt sett.
Amanda Jenssen Markus Krunegård  Hästpojken Melissa Horn

Årets svenska låt
In flames: The Mirror's Truth - Kungsängen-power haha!
Ola: Feel good Sugarplum Fairy: The Escapologist Kent: Håll ditt huvud högt Markus Krunegård: Jag är en vampyr  

Årets svenska album
In Flames: A sense of purpose - Svårt val mellan denna och Kent bara.
Kent: Box 1991-2008 Ola: Good Enough Sugarplum Fairy: The Wild One Håkan Hellström: För sent för Edelweiss    

Årets svenska live-akt
In Flames - Såg In Flames, Kent och Håkan på P&L i somras, och jag blev mest impad av In Flames faktiskt.
Kent  Håkan Hellström Ola Lars Winnerbäck

Årets utländska artist 
Katy Perry - bara tjejer att rösta på! Skitbra ju :D Men ack så svårt, just nu gillar jag Katy Perry mest så, så fick det bli!
Britney Spears Rihanna Duffy Pink 

Årets utländska grupp
Coldplay - alltid Coldplay, fast deras äldre grejer är egentligen bättre. Om Jonas Brothers vinner så dör jag litegranna.
Metallica The Killers Glasvegas Jonas Brothers

Årets utländska låt 
Katy Perry: I kissed a girl - också svår mellan Katy och mr Mraz.
Jason Mraz: I'm yours Coldplay: Viva la vida Duffy: Mercy  Glasvegas: Geraldine

Årets utländska album
Coldplay: Viva la vida - den enda jag egentligen lyssnat på i denna kategori.
Metallica: Death magnetic AC/DC: Black ice Glasvegas: Glasvegas Duffy: Rockferry

Lifetime Achievement 
Abba - konstigt då, men Mamma Mia och allt. Om Per Gessle vinner flyttar jag utomlands.
Joakim Thåström Ulf Lundell Magnus Uggla Per Gessle

Rockbjörnens MySpace-pris
Dead by April  - synd att jag bara såg dom gå av scenen på Bandit-båten bara :(
Ninja Dolls Adam Heldring Billie The Vision and the Dancers Chemical Vocation Dead by April Herbrightskies Daisy Lorentz & M Sakarias Little Jinder Prop Dylan The Federales First Aid Kit

Jepp, det var det, det!
Jag tror knappast på alla rätt, men vi får se den 22 januari!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se