Mangostan

Förresten, jag kom på att jag skulle skriva om vad jag testade igår för första gången.
En "ny" frukt, mangostan.

Hade just läst i en tidning om denna superfrukt, och när de fanns nere på Ica så köpte jag en (btw, visste killen i kassan vad det var? Eh nej :P ).
Iallafall, den var väl god.
Inte ett stort WOW men den var absolut god och jag kan tänka mig att äta den igen.
Vet inte hur jag ska beskriva smaken, söt, lite som litchi smakar, fast god, haha.
MEN (och visst är det alltid ett men) skalet var för jävligt att få upp, ni ser ju själva på bilden hur tjockt det är, så det tog sin lilla tid att få upp skalet på den lille rackaren.
Lila blev jag på fingrarna också och det såg inte allt sådär snyggt skuret ut som på bilden.
7 kr är väl också rätt dyrt för en sån där liten frukt, och vart den kom ifrån glömde jag att titta på.
Fast antagligen kommer jag köpa mangostan igen, kanske inte idag bara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se