Tjuvlyssnat

Det var jättelång tid sen jag senast var inne och kollade på tjuvlyssnat.se, här är några favoriter:

Café på Kungsgatan, Göteborg

Två män ~45 sitter och fikar. Den ene verkar vara den andres assistent och pratar oavbrutet. Den andra mannen sitter mest tyst. Helt plötsligt säger den tyste mannen något.
Tyste mannen: Vet du vad man ska göra när buss 19 kommer?
Assistenten: Nej?
Tyste mannen: Man ska ta några steg tillbaka.
Tystnad.
Assistenten: Aha, varför då?
Tyste mannen: Det står "Backa" på den bussen.
Det blir tyst.
Tyste mannen: Det kanske inte var så roligt.
Assistenten fortsätter att prata.

Gallerian, Stockholm

En manlig telefonsäljare ~25 kommer fram till en kvinna ~60.
Telefonsäljaren: Du får den här för 0 kr.
Kvinnan (rycker mobilen ur handen på honom och börjar sedan springa iväg): Tack.


ICA-butik, norra Stockholm
En kille ~23 sitter i kassan. Ett par i samma ålder lägger upp sina varor - kondomer, chips och dipp - på bandet. Killen i kassan ser ut att anstränga sig för att verka oberörd över kondomerna.
Kassakillen: Så ni ska hem och dippa ikväll?
Paret ser besvärat ut.
Kassakillen: Ööh, oj! Förlåt, jag menade...
Paret betalar och försvinner snabbt därifrån.

Gröna linjen mot Hässelby

Fyra fjortisar sitter strax intill varandra på tunnelbanan. Alla ser väldigt förväntansfulla ut. En tar fram en 2-liters läskflaska och en spritflaska. Det framgår att de ska blanda till dem på plats. När dom öppnar spritflaskan börjar det pysa och bubbla om den. Fjortis 1 smakar.
Fjortis 1: Men för fan! Det är ju fan Sprite!
Fjortis 2: 250 spänn åt helvete!


Buss 471 mot Slussen

Två platinumblonda fjortistjejer ~16 sitter och diskuterar sin dag. Tjej 1 verkar lite nedstämd.
Tjej 2: Men hur mår du egentligen gumman?
Tjej 1 (gravallvarligt): Alltså, jag vet inte... Jag kanske måste ta en bloggpaus.


Pendeltåg från Tumba mot Märsta

En stor dagis-/skolgrupp är på tåget och tre av fröknarna sitter och pratar.
Dagisfröken 1: Ja, förra gången vi åkte hem efter att ha varit på utflykt så här så skulle vi gå av och jag puttade då barnen lite lätt i ryggarna och sa att vi skulle gå av, men ett av barnen var alldeles motsträvigt och ville inte gå av.
Dagisfröken 2: Jaha, vad gjorde du då?
Dagisfröken 1: Nej, men jag puttade lite hårdare och sa att nu måste vi faktiskt gå av! Sen tittade jag igen och insåg att det var en kortväxt vuxen.


Swedbank, Västerås

En man ~45 med invandrarbakgrund sitter med en bankman ~30 och diskuterar sina lån.
Mannen: Men, är jag oskuld nu?
Bankmannen: Det vet jag ingenting om, men du är inte skyldig oss några pengar längre!


Utanför Chaplin's Bar, Stockholm

En ganska full kille ~19 står utanför klubben med en inte lika full tjej ~18. De pratar en stund, och det framgår att tjejen är engelsktalande. Plötsligt rapar killen.
Kille: Oh, excuse me, I usually rape when I'm drunk.


Buss mellan Karlstad och Kil

Två tjejer ~16 sitter och diskuterar en kompis.
Tjej 1: Jag känner mig jättesäker när jag åker med honom. Han är verkligen jätteduktig på att köra bil. Det spelar ingen roll hur full han är, han kör lika säkert och bra ändå.
Tjej 2: Jag vet!
Efter en liten stund.
Tjej 1: Alltså, jag fattar inte att han inte har körkort.


På en förskola, Uppsala

En flicka ~5 sitter i en soffa och pratar med sin förskollärare.
Förskolläraren: Vad vill du blir när du blir stor då?
Flickan: Jag tycker verkligen om att skriva dikter, så kanske borde jag bli diktator.

(Okej, det blev inte bara "några" favoriter, men what the f liksom!)


Kommentarer
Postat av: Schamilla

hahaha , gilla den sista! o ch det där med oskulden..ahahah omg alltså.ahhaha

2009-04-18 @ 22:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se