Anthon Berg Twisty touch Raspberry & blackberry


Dags för chokladrecension igen, finns himla mycket av den varan därute :)
Chokladen beskrivs av tillverkaren så här:
"I denna choklad finns en perfekt balans mellan friska bitar av hallon och de lite sötare bitarna av björnbär. Chokladen är mjuk och len och smälter på tungan samtidigt som de små spröda bärbitarna knastrar och skapar smakexplosioner i munnen.

Twisty Touch-kakserien riktar sig till den moderna livsnjutaren som gärna vill skämma bort sig själv och prova premiumnyheter. Twisty Touch "Raspberry & Blackberry" är ett nytt spännande inslag i chokladens sinnerliga värld."


Perfekt balans vet jag inte...
Chokladen är 72 %-ig och lite bitter, med bitar av hallon och björnbär, vars smaker inte matchas så himla perfekt med varandra enligt mig.
Bärbitarna är dessutom jobbiga då de fastnar i tänderna på en, på mig satte de sig där direkt, så intrycket blev inte så bra redan från början. När chokladen sedan är uppäten blir eftersmaken bärig eftersom man har kvar smaken av bitarna när de lossnar.
Att chokladen är fin och blank hjälper alltså inte slutbetyget särskilt mycket.

Mitt betyg:
MM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se