Lindt Excellence Blueberry Intense


Ny chokladsort smakad!
Jag gillar choklad och jag gillar blåbär, men när jag såg sorten i butiken undrade jag om smakerna verkligen gifter sig med varann.
Och nu i efterhand så kan jag väl säga att de gör det, typ.
Den mellanljusa/mörka chokladen har små kanderade blåbärsbitar i sig, men också mandel, vilket var ett överraskande val.
Chokladen smakar helt okej, det är Lindt-kvalitet på den.
Blåbären har inte kvar allt för mycket blåbärssmak, men man hintar ändå den friska, söta smaken.
Om mandeln har jag bara att säga att den var lite torr, men passade överraskande bra tillsammans med chokladen och blåbären och ger också kakan lite "crunch".
Allt som allt smakar det helt okej, varken mer eller mindre.
Kanske köper jag den igen, men det kommer inte vara mitt förstaval nästa gång jag går och handlar.

Mitt betyg:
MMM

Kommentarer
Postat av: Schamilla

Dregel*a la Homer

2009-07-21 @ 16:21:40
Postat av: L

Haha, din lilla slemmis :P

2009-07-22 @ 12:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se