Språktest

Jag har just utsatt mig för det som folkpartiet vill ska vara obligatoriskt för folk som kommer till Sverige.
Nå, inte riktigt så allvarligt test, men testet skulle ändå ge en koll på hur bra språkförståelse man hade och gick att göra på både danska och norska.
Jag började med det danska som bestod av två delar, en hörförståelse och läsförståelse.
Den när man skulle lyssna förstod jag absolut ingenting av, det andra delen gick lite bättre, men fick ändå bara 6 rätt av 20 möjliga.
Det norska gick bra mycket bättre, eller bedre som det väl heter på norsk? :P
Där fick jag alla rätt på hördelen och totalt 17 av 20 rätt.
Det var kanske inte det roligaste testet jag gjort, men det var ändå kul att se hur mycket man förstår av de nordiska språken (finska undantaget).
Testa er själva här:
http://ins.sol.lu.se/

Kommentarer
Postat av: schamilla

tror jag fick hälften rätt på danskan men alla scoore på norskan! Om det nu är samma test vi har gjort?

2009-07-06 @ 16:28:07
Postat av: miss V

jag är ju danska

2009-07-07 @ 17:01:55
Postat av: Anonym

... johan sög på testet

2009-07-07 @ 17:02:14
Postat av: Lejonstrand

Grattis Schamilla, grattis Vicky och synd för Johan :D

2009-07-09 @ 09:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se