Svininfluensan, sjuk eller på bättringsvägen?


Så där skulle inte jag göra om jag vore du, lillkisen...

Har känt mig halvkrasslig ett tag nu och det blev nog sämre efter Göteborgsvistelsen.
Känner mig trött, hängig och så har jag ont i kroppen.
Men nej, det är inte svininfluensan, men det känns som att man ska ta det i beräkning varenda gång framöver då man känner sig sjuk.
Läste på fakta om svininfluensan på text-tv och det stod att typ regeringen beräknade att Sverige i bästa fall kunde ha 200.000 smittade men i värsta fall 5.000.000 smittade(!).
Blir det worst case scenario så är man ju ente helt säker, då mer än varannan människa kan bli smittade.
Du kan bli smittad, din granne kan bli smittad, väääldans massa people kan bli smittade.
Dags att bli paranoid varje gång någon hostar eller du står brevid någon som ser ut att vara grisbonde alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se