Genus-ljudbok

Säg det snabbt 10 gånger på raken om du kan, haha.
Hittade ljudboken Det motsatta könet av Ingemar Gens som handlar om könsroller och hur de tvingar in oss i fack vi inte vill tillhöra:
"Idag har kvinnorna vidgat sitt rörelseutrymme och gör allting rätt i det nya kommunikationssamhället, medan männen står och stampar i en mansroll som blivit trång och dysfunktionell. I skuggan av krig, klimathot och finanskris ifrågasätter alltfler myten om dagens maskulina samhälle som det enda livskraftiga alternativet."

Har lyssnat lite granna på första filen och alltså, for all you genuslovers out there så är detta helt klart något ni borde ladda ner och lyssna på!
Jag är inte jätteintresserad av genus, men när jag läste pedagogik så väcktes klart en låga i mig som intresserade sig för just det.

Ladda ner boken på någon ov dessa sidor:
http://www.kattisoco.se/Tema/Kultur/Ladda-ner-ljudbok---helt-gratis/
http://www.ideimperiet.com/ljud.html

Kommentarer
Postat av: Schamilla

Koolt, jo samma här innan hade jag föreställningen att feminister är manshatar som inte rakar sig under armarna...



men det var då.. jag var ung och dum jag inser nu att så inte är fallet, det handlar om jämställdhet lika lön för lika arbete. Det handlar inte om att pojkar ska kunna bära rosa och flickor blå, det är djupare än så, man ska kunna få agera sitt "kön", utan att det ifrågesätts. Man ska även kunna bryta dessa med samma resultat, men i grund och botten så är vi unika - precis som alla andra;) * dramatisk röst

2009-07-27 @ 15:01:57
Postat av: Anonym

Haha, värsta föreläsningen :P

2009-07-27 @ 19:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se