Vad ska du rösta på i Europavalet?


Mitt andra Europaval-test, detta på dn.se.
Det jag gjorde på Aftonbladet sa att mina åsikter låg närmast Vänsterpartiet.
Förvånande i detta test är att Folkpartiet kom på andra plats, sinnesjukt, men beror nog på att jag instämde lite väl mycket i vissa frågor som jag lika gärna kunde ha svarit "Ingen åsikt" på.
Än så länge vet jag inte vad jag ska rösta på, jag vet bara att jag SKA rösta, att inte rösta eller att rösta blankt är bara töntigt.
Flytta till nått diktatorstyrt land om du inte vill rösta eller skapa ett eget j-la parti om du inte tycker det finns något att rösta på.
Tycker att man ska ta sitt ansvar att rösta ändå, gör man det inte kan vissa grupper ta sig in i politiken som vi inte vill ha med, typ Sverigedemokraterna, minns bara riksdagsvalet 2006.
Så rösta, rösta, rösta! :D

Själv tycker jag detta val är rätt så luddigt, nu fattar jag ungefär vad det innebär med själva valet, men inte helt vad partierna står för och vilka personer man kan rösta på.
Det får man kanske kolla upp själv, funderar på att rösta i nästa vecka i skolan.
Yesbox du läste det, jag kan rösta på Mdh, lite roligt haha.
Får ta och besöka valstugorna på torget här också, fixa lite gratisgodis och -pennor.
På de grunderna kan man ju också rösta; flest gratissaker=får min röst.
Skojar bara, så blir det inte.
Men jag vet inte om jag ska rösta på S, Mp, PP eller Fi så en penna hit eller dit skulle ju kunna väga tungt i det valet :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahha, detta är just mina val också..S, Mp, PP och Fi, men nu har även vänstern kommit upp på den listan ju med den fina knappen "skyll inte på mig, jag röstade rött"! Hahha den är bäst ska bära den hela vägen till valet!

2009-05-24 @ 18:35:51
Postat av: Lejonstrand

Jaa, knapparna var väldigt roliga, jag ska ge "V":et till någon som börjar på bokstaven V...

2009-05-24 @ 19:02:09
Postat av: sep

Kör mp! De har riktigt bra miljöpolitik, fildelningspolitik och inrikes/utrikespolitik. Grymt parti helt enkelt.

2009-05-25 @ 22:34:05
URL: http://batmanplusrobin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se