Fanta California lemon och barndomsminnen


Jag trodde den nya Fantan skulle smaka som den gamla Fanta Lemon, men den här nya är mycket sötare i smaken.
Så det blev inte lika retro som jag trodde när jag testade den :(
Jag minns ändå smaken från när man var liten och drack den när man var på besök i huset nere i Småland.
Aah, the good times.
Ormar som ringlade framför ens fötter, döda råttor på trappan och så det roliga; när man plockade flera stora koppar fulla med blåbär i skogen på baksidan av huset, när man var på lekplatsen vid nerlagda Konsumet och plockade blåklockor och stora smultron, tea-time och affärslekar i krypinnet som jag tror var en f.d. garderob, få välja vilken leksak man ville på Kalle banan (barnleksaksaffär!!), shoppa loss i "godisaffären" i Gamleby(?) och en massa andra grejer och platser som kommer till minnet bara man tänker på en gammal läsksort.
Galet egentligen.

Kommentarer
Postat av: Vicky

Småland är bäst! Får åka på besök dit å bo där en natt om det är pensionat som vi snackat omstritt om..

2009-11-18 @ 16:38:51
Postat av: Lejonstrand

Ja, jag är så på! Fast på sommaren ska det vara!

2009-11-18 @ 18:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se