Börssug

Kan man vara sugen på att spara i fonder?
Jag tror jag är det nämligen.
Sitter och betalar räkningar och ser att börsen är på väg upp igen, exakt rätt tidpunkt för att satsa pengar alltså.
Sen har man förhoppningsvis tur med att fondkursen fortsätter att stiga också.
Har i år "bara" köpt fondandelar en gång, det blev en klimatfond i typ april som hittills stigit med 100 spänn, vilket är åt helt rätt håll ett sådant här ekonomiskt skitår.
Sen är jag lite bummed out för att jag inte har pengar medan andra inte sparar och bränner pengar och låter bli att tänka på sin ekonomiska framtid.
De säger att det är tråkigt att spara pengar, men oberoende på om man får 7.000 eller 70.000 kr i månadslön så är det väl aldrig kul när de pengarna är slut i slutet av månaden?
Och det är där sparandet kan komma in, eller ja, förhoppningsvis låter man bli de pengarna om det inte är fullt nödvändigt.
Lite där är ju jag just nu, har tagit ut pengar ifrån en av mina fonder i förra veckan, kände mig jävligt rik med flertalet tusenlappar i plånkan, oftast betalar iallafall jag sådana summor med kort annars, så det var länge sen plånboken fick vara så fet, hehe.
Nu har jag bara babblat här egentligen, och summan av kardemumman får bli att jag hoppas ni SPARAR PENGAR och gör ni inte det så kan ni donera till bättre behövande d.v.s. mig!  
Känns inte det bra, så kan jag bli er börscoach!
Hittills är jag redan certifierad pluggcoach och ekonomicoach, så våga satsa på mig.
Lejonstrand for börspresident! :D

Kommentarer
Postat av: FERHAT - Studerar till sjuksköterska

Nu har jag frågestund på bloggen. Ställ gärna en fråga eller så många du vill på frågestundet. Du kanske inte har läst min blogg men ställ gärna ändå en fråga då :). Tack så hemskt mycket!



Hoppas du får en bra dag :)

2009-10-14 @ 01:09:18
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Schamilla

Hehe.. alltså jag har inte råd att spara de pengar jag "tjänar". Jag har för mycket att leva för nu i stunden, vill inte bli "rik" och själsligt fattig.. hellre tvärtom...

2009-10-14 @ 08:06:26
Postat av: Lejonstrand

Du nej, men andra. Fast jag hoppas, hoppas verkligen även du kommer att joina oss börshajar när du börjar jobba. Det handlar om din framtid, liksom andras!

2009-10-14 @ 17:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se