Secret millionaire

I en mening kan jag säga att prgrammet handlar om några britter som är miljonärer och som i varsitt avsnitt går undercover som "average Joe's" och försöker hitta människor och organisationer som de i slutet av programmet kan skänka pengar till.
Det är mer än bara välgörenhet för de rika som är med i programmet, för de får möta människor som tror på det de gör och som är engagerade till tänderna, bara det att de ofta har pengabrist men som trots det ser förbi det och fortsätter jobbar för sin sak.
Alla är lika grymma på det de gör, bara det att några har fler nollor i lönekuvertet och miljonärerna blir ofta berörda av hur hårt "de andra" jobbar.
Det är ett så himla fint program, jag blir alltid rörd till tårar av det, det har gänt v a r j e gång hittills iallafall.
Mycket bättre än det numera hemska och exploaterande (och amerikanska) Extreme makeover är det också.
Tisdagar kl 21.00 i Kanal 9 är vad som gäller!

Kommentarer
Postat av: Schamilla

oj, låter verkligen som ett bra koncept! Detta skulle jag faktiskt kunna tänka mig att se...

2009-09-30 @ 10:26:16
Postat av: Lejonstrand

Tv för Camilla? Det låter hela galet :P

2009-09-30 @ 11:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se