Stayin’ Alive anger takten vid hjärt-lungräddning

Vad sjukt, men informativt:


Bee Gees discolåt Stayin’ Alive från 70-talet passar enligt amerikansk forskning perfekt för att få rätt takt vid hjärt-lungräddning. Det här tar Hjärt-Lungfonden fasta på med en nyinspelning som nu kan laddas ner som ringsignal.
- Vi vill uppmuntra fler att lära sig hjärt-lungräddning och det här ser vi som en rolig hjälp i ett allvarligt ämne. Samtidigt som man laddar ner låten skänker man pengar till forskning kring plötsligt hjärtstopp, säger Staffan Josephson, generalsekreterare för Hjärt-Lungfonden.
Varje år drabbas 10.000 svenskar av plötsligt hjärtstopp. Bara 300 överlever. Insatser under de första minuterna är
avgörande för att rädda liv. Det gäller att ringa ambulans och därefter direkt påbörja hjärt-lungräddning och använda hjärtstartare.
Läs mer och smsa in pengar här:

http://www.hjart-lungfonden.se/sv/Kampanjer/Plotsligt-hjartstopp/Stayin-Alive-raddar-liv/

Ah-a-a-a stayin' alive, stayin' alive.
Där har vi'et.
Hade jag jobbat hade jag lätt skänkt pengar, men jag övertalade iallafall mamma att skänka 150 spänn till en kampanj Unicef hade om utbildning för flickor i tredje världen, där jag gav 100 kr av 150 kr.
Man ska göra allt man kan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var snällt

2009-09-24 @ 13:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se