Uppis

Jag har inte skrivit om vistelsen, det beror inte på att det var dåligt, det var däremot bra!

fredagen blev det att handla mat ganska direkt efter jag rullat in på perrongen i Uppsala och sedan dra och skaffa gästkort till mig så jag kunde komma in på någon av nationerna under kvällen.
I verkligen sista minuten hastade vi in på stället där man fick köpa dem och trots att jag inte hade rätt klistermärke på mitt kårleg fick jag ut ett kort - WOHO!
Väl på kvällen förfestade vi med Baileys mint på väg mot mer centralare delar av stan och gick med i något slags sambatåg med finklädda människor och utan att vi visste om vad som hände hamnade vi på Norrlands nation som vi inte visste hade öppet.
Där blev det Fisherman shot till mig för första gången (gott, men starkt) och typ Salmiakki till Millsan, sen cider att skölja ner det hela med.
Resten av kvällen blev det bara dans, dans och ett kort stopp där två kills ifrån Bro (Bro!) började prata med oss och det visade sig att de haft samma mentor som jag, men jag vet fortfarande inte om de då var äldre eller yngre än mig.
Vet bara att den ena var sjuuukt lik ett ex till M.
Norrlands var iallafall ett väldigt kul ställe, jag älskar att nästan alla som var där dansade men jag hatar att killarna inte kunde hålla sina fötter i schack och jag blev trampad på tårna hela två gånger :(

(Lör)dagen efter var så där lagom seg, eller, den var VÄLDIGT seg.
Vi vaknade vid 11, tittade på Bröllopsduellen (eller jag tittade, Camilla kommenterade surt), somnade om, vaknade, pratade med J på telefon för första gången på lagom länge (haha), gick upp vid 17 och åt, sen bakade vi tyvärr kycklingbullar (lång historia), tittade på fredagens Idol och sen var vi och hämtade upp Maria vid stationen som skulle komma ner på ännu snabbare visit än jag.
Efter det hamnade vi på en typ löneinkomstsida där man kunde kolla upp folk och jag ägde alla unga som vi sökte upp med min inkomst ifrån 2007/2008.
Det var väldigt, väldigt glädjande att se.
Speciellt vissa individer som skryter om pengar men som bara hade typ 5000 i månadsinkomst, jag ville bara se människan och skratta åt na!
Ganska snabbt tröttande vi på det iallafall och somnade så sött in för dagen.

söndagens var det så dags för öppet hus på Studio K som jag skrivit om i ett tidigare inlägg.
Det var väldans kul att pröva på de olika danserna, men det var synd om Maria som fick sina träningsskor stulna(?).
Det mest udda var att en av danslärarna hette Maria Strand.
Jag kunde inte riktigt fatta't.
Roligast att dansa var street, modern och reggeaton (uno, dois, tre, quatro!), men att de i Uppsala dansade det som pardans var inte särskilt lockande.
Svettigast var afrikanska dansen och ritmos lationos som i princip var ett aerobicspass.
Svettigast på ett annat sätt var den orientaliska dansen som låg sist eftersom jag skulle åka med ett tåg som gick 21.09 och passen var försenade skulle det sluta vid 21 och på de nio minuterna som var kvar skulle jag hinna till stationen, köpa biljett och hinna hoppa in närmasta vagn också.
Två minuters marginal hade jag, så det gick bra, jag hann och hade med mig allt.
Fick tips av tågvärden utanför tåget att jag skulle testa Inter citys nyrenoverade svarta vagnar och ja, det kändes väl bra att svetta ner de nya sätena också, haha.
Väl i Sthlm gick jag på hela två Pressbyråer och skaffade det nya Juicy fruits med melonsmak helt gratis (vill ni ha tipset på det?) och två Froosh som jag inte smakat.
Sen blev det pendeln med en massa militärer (de känns inte lika läskiga längre, gud vad man har växt upp) och för att toppa kvällen fick jag nattäppelkaka hos mammis och somnade innan Supernatural var slut (så ni som såg avsnittet får gärna säga vad som hände med de svarta molnen och reaparna.

Har tyvärr inte tagit en enda bild under hela besöket, vilket var synd så här i efterhand.
Meeen vad ska man göra, jag har en massa mentala blder iallafall, synd att jag inte kan dela med mig av dem, eller tur för er kanske ;)

Kommentarer
Postat av: Schamilla

Ja, kunde inte ha skrivit det bättre själv...Jag förstår fortfarande inte hur skorna kunde "springa iväg"? Tur iaf att man har kompisar med bättre lokalsinne än man själv... Föresten så glömde du lite grejer här iaf...Som alltid när man besöker varandra, du kan få de nästa gång vi träffas.

2009-09-24 @ 13:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se