VMAs

Uppdaterad!

Klockan 02.00 imorgon är det dags för VMA på MTV igen.
Alltid skumma tider eftersom galan tar plats i staterna, men ändå, det finns en liten chans att jag kommer kolla på spektaklet.

NOMINERADE 2009

Video of the Year

Beyonce, "Single Ladies"
Kanye West, "Love Lockdown"
Bara inte Eminen vinner är jag nöjd!

Best Female Video

Taylor Swift, "You Belong With Me"
Lady Gaga, "Poker Face"

Känns som att det kommer stå mellan Lady Gaga och Beyonce här, jag tar till en vild gissning.

Best Male Video

T.I. featuring Rihanna, "Live Your Life"
Kanye West, "Love Lockdown"
So fresh, so clean.

Best Pop Video

Britney Spears, "Womanizer"
Beyonce, "Single Ladies"
Tyckte den var konstig första gången jag såg den, men den är bra för att innehålla så "lite".

Best New Artist

Lady Gaga RÄTT!
Den enda som är world wide-celeb och grym på det hon gör.

Best Rock Video

Green Day, "21 Guns"
Paramore, "Decode"
Fast jag gillar Use somebody och 21 guns också...

Best Hip Hop Video

Eminem, "We Made You"
Kanye West, "Love Lockdown"
Vitt is the shit (rimmar!). Sen är de andra i kategorin "nördiga".

Best Breakthrough Video

Matt & Kim: "Lessons Learned"
Cold War Kids: "I've Seen Enough"
Har inte sett någon av videorna, så gissar vilt.

Best Video That Should Have Won A Moonman

Beastie Boys, "Sabotage"
OK Go, "Here It Goes Again"
Gillar löpbanden :)

Får se om jag har några rätt imorgon!

Inte några rätt, något rätt, haha, duktiga jag :)

Sån jävla skit att MTV skriver ut att VMAs började kl 2, det gjorde det inte alls!
Det så mycket snack och röda mattan-grejs att jag somnade om (jag sleepa vid 00.20, sen upp 02.00) och vaknade upp igen när de skulle ge ut moonmannen till Best female vilket var helt rätt tidpunkt.
Kanye West sänkte då sina aktier genom att gå upp på scenen när Taylor Swift fått pris och skulle hålla sitt tal, och sa att han tyckte att Beyonce skulle ha fått priset.
Weeeird.
Och evil, fan så där gör man inte.
Vill man säga vad man tycker snor man inte någon annans mic-tid.
Hallå, det är 2009, man skaffar man en blogg istället, haha.
Fast tydligen har Kanye gjort sånt förut, så man kanske inte ska bli förvånad...
Såg en bild på honom, hans tjej och en flaska med någon slags bärnstensfärgad dryck (kom igen, det var knappast saft) så kanske var han packad och inte förstod vad han gjorde, who knowes.

Att jag somnade gjorde att jag missade inledningen, Madonna och MJ-tributen men sånt kan man alltid kolla upp i efterhand, det är skönt att sova :D
What else?
Russel Brand som var host för kvällen kändes väldigt "whipped", har sett han förut och han brukar väl vara lite mer cheeky än han var inatt.
Jag gissar att de har regler, märkte t.ex. att de tog bort allt svärande, men då försvann allt ljud så jag trodde först att de hade sändningproblem.

Det värsta med VMAs var all reklam, MTV måste fan blöda pengar eftersom de har reklam konstant (och det behöver man ju inte om man klarar sig utan mt reklampengar) och LÄNGE.
Tycker svenska MTV visar reklam ofta, men amerikanska MTV tar alltså priset.
Hela tiden sa någon voiceover "Coming up in 6 minutes" typ.
Det var något litet klipp från galan och sen reklam i 3-8 minuter, så sjukt!

Nu till lite annat; Marias Music Awards=MMA!
Best twins:
P!nk and Shakira on the red carpet at the 2009 MTV Video Music Awards in New York City.
Pink och Shakira hade samma klänning, och sånt kan man ju känna igen ibland när man går på stan i Gina kläder, fast för kändisarna har dårå inte klänningarna kostat 149/199 kr...
Men jag förstår att båda två valt den klänningen, supersnygg ju!

Best blood:
Lady Gaga performs "Paparazzi" on stage at Radio City Music Hall at the 2009 MTV Video Music Awards.
Mitt favoritframträdande var Lady Gagas Paparazzi, det var så gryyymt!
Allt fanns med!
Flygel, kryckor, upphängninglinor, blod i ögonen, spets, dansare i rullstol osv.
Det var galet, men också galet bra.

Best cover up:
Lady Gaga, on stage while accepting the Best New Artist award for 'Poker Face' at the 2009 MTV Video Music Awards.
Hahaha, ni kan ju bara gissa kändisen bakom all spets!
Oj så svårt, vem kan det vara? :)

Nu är detta inlägg jättelångt så vi tar och sätter punkt här, ja?

Kommentarer
Postat av: Schamilla

Hmm, ja myskotider... men jag hoppas att du vinner. =)

2009-09-13 @ 18:28:19
Postat av: Schamilla

Hahahahahahaha!... Det ser ut som att Eminem gått och blitt Rudolf med röda mulen...

2009-09-13 @ 21:04:54
Postat av: Anonym

Haha, va?

2009-09-14 @ 08:58:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se