Barnbloggar

Alltså, jag blir mer än lite förskräckt när jag surfar in på bloggar, ofta sk. "modebloggar" som ägs av typ 12-14åringar.
Det är ju helt sjukt!
För det första, vad hände med de gamla goda dagböckerna med lås och hela faderruttan??

Where are they now?

För det andra, varför har barnen(okej, "ungdomarna" då) allt som oftast modebloggar??
Antingen är det jag som är gammal (jag är 21, så hoppas jag verkligen inte att det är så!) och inte fattar att man numera typ föds med ett tangentbort under babyhullhakan, men näe.
Att ha modeblogg när man är 12 år känns någonstans inte helt okej.
Och är det inte just modeblogg handlar det rätt ofta om att visa sig vara så vuxen som möjligt ändå.

Jag kan ju också avslöja att jag var inne på en tjejs blogg som jag antog var iallafall myndig, men som visade sig vara 14 år, när jag läste hennes "Om mig"-text.
Jag vill inte vara anti-barn hära, tvärtom!
Jag är snarare för att barn ska få vara barn så länge som möjligt, för efter 18 år(och oftast innan det i vissa fall) så är man fan vuxen hela livet.
Plus allt det där med att internet inte är att leka med heller.
Fast det kanske är just det internet har blivit, en stor lekplats, numera för både barn, vuxna och alla därimellan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se