Gårdagen

Var på IKEA i när de öppnade med Camilla och köpte bla gröna växter och en matta:
HOVEN Matta 
Inte riktigt den färgen dock...

Sprang och letade efter gardinstänger också, fick lite klarhet i vad det är för typ av sån jag ska köpa.
Men inget sånt inköpt alltså.

Blev sedan lite väntan på buss och vi gick då till Max och köpte nuggets.
20 st med tre inkluderade dipsåser för 69 kr.
Gott och taget!

Kom sen hem och packade och C skulle åka buss vid 14.40 som hon fick sprrrrring-a till (och hann).
Jag själv åkte hem med 15.00-tåget och höll på att somna (det är något med tåg asså!).
Väl framme i Kungsängen gick jag hem eftersom jag inte orkade vänta i 20 minuter, och vilka stöter jag på om inte lillasyster och pappa!
Så det blev att gå dit.
Lillasyster har tjatat om att baka någonting och vi bestämde oss för att göra muffins idag.
Men det blev lite tokigt när vi tog majsmjöl istället för vetemjöl i smeten.
Fast, muffinsen blev goda trots att smeten var rätt äcklig.
Konstigt nog...

Lillebror kom hem efter vi nästan var färdigbakta och var så ledsen.
Någon hade snott hans 6000 krs-cykel när han spelade match i sporthallen!
Vi muntrade dock upp honom, bla med att han fick göra kladdkakemuffins med VETEmjöl och så fick han smaka vår äckliga muffinssmet haha.
Han hittade t.o.m. på att han skulle lägga i daim i botten.


Mmmmmmmm...

På kvällen tittade vi på Erik och Mackan och Viva la Bam.
Sen vart det kväll, och det blev dags att dra sig hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se