Nyår

"Jag vaknade med onda drömmar igår, kallsvettig och rädd. Det blir så en gång per år, när Nyår närmar sig. Ångesten kryper in, lika kall som decemberluften utanför.

Den tornar upp sig nu, årets mest pretentionstyngda kväll. Natten som ska bli sagolik och helt sjuk för allt kan hända. Men damn you to hell Nyår, jag har genomskådat dig.

När hela landet drabbas av samfälld panikångest av rädsla för att inte ha tillräckligt kul så elimineras alla möjligheter till spontanitet. Middagar bokas månader i förväg, klubbar lovar världens bästa fest och allt kostar en nolla för mycket. Nyår är så tyngd av förväntningar att Nyår måste bli en besvikelse.

Men jag vet hur Den Stora Kvällen ska besegras: slå Nyår med Nyårs egna medel. Förneka kvällen alla försök till impulsivitet (de slutar ändå alltid på en full hemmafest i en förort du inte viste fanns). Med minutiös planering klarar du årets sista kväll. Det kanske aldrig blir magiskt som improviserade utekvällar kan bli, men bokar du in nyårssupén på Le Rouge, Bar Brasil eller Familjen på Debaser redan nu (och håller dig till planen) så kan jag garantera att den 31:a blir en fin kväll." (
Ruben Brundell)

Lite så är det ju med nyår.
Jag vet vad jag ska göra den 29de och 30de december, men den 31a??
Time will tell hur det blir, men man (iallafall jag) skulle vilja ha nyåret bestämt hyfsat snart.
Idéer?
Jag är på det jag skrev om för ett par veckor sedan, Island! :D

Kommentarer
Postat av: Schamilla

nej,inte åkatill island, vi ska ju fira!

2008-12-21 @ 13:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se