Bubbelvatten eller juice? Eller vad??

Hittade en notis ifrån 13 maj:

Flaskbubbel bort när miljön ska skonas
Miljötrenden verkar ha fått svenskarna att överge bubblande vatten på flaska. Enligt statistik från de svenska dryckesföretagen, som tidningen Fri Köpenskap sammanställt, så sjönk försäljningen av flaskvatten med ungefär tio procent under årets första tre månader jämfört med motsvarande period i fjol.
- Det viktiga är vad som händer under sommaren. Fortsätter volymerna ner så kan vi prata om ett riktigt trendbrott, enligt Cathrine Andersson, informationschef på Sveriges Bryggerier.

Men!
Igår hörde jag på nyheterna att det som nu räknas som miljötaskigare drycker är läsk och juice som färdats långt.
Shit, det är jobbigt att leva "rätt".
Känns som att man får nya uppgifter dagligen om vad som är bra och och vad som är dåligt.
Själv så köper jag flaskvatten när jag vill ha en ny fräsch flaska att ha kranvatten i(de blir sunkiga så lätt) eller bara för att testa någon ny smak som kommit.
Det känns mest som ett rån annars, 15-20 spänn för vatten liksom, lägg av...
Fast juicer gillar jag ju dock :S
Speciellt Brämhults, som ju visserligen är svenska, men som antagligen fraktar in sina exotiska frukter långväga ifrån vilket ju inte är så bra med tanke på vilka utsläpp det ger.
Åh nej, så har jag ju inte tänkt på det förut.
Jag som gör mina morgonsmoothies varje dag också.
Det är ju inte så att man har i trädgårdens skörd i dom.
Lite svårt att få bananer att växa på vår skuggiga baksida liksom...
Men näe, mina smoothies tar ingen ifrån mig.
Det får vara mitt klimatslösande.
Men liksom, det kan jag vara värd.
Har ju tex bara flygit tre gånger i mitt liv, där har jag mycket jag kan slösa, haha... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se