Blogg efter matmässan 2007

"Med ben fulla med partaj var man inte jättehet på att gå omkring i timmar på mässa, men det var helt klart värt det!
Vi var klara för avfärd vid  14 och var framme lite innan 15.

V i käkade en inte alltför bra frukost på pendeln, Vickan drog sourcreamchips och Camilla en snickers.
Jag?
En Frooshsmoothie - nytto som jag är :D
På vägen dit diskuterade vi taktik över hur vi skulle ta oss in för 50 spänn som 18-åringar och de andra snodde min rakt av!
Och vi kom in!
Är jag bäst, eller är jag bäst?

Sen så gick vi omkring och huggde gratis mat, choklad, mumsig honung, vattenflaskor och annat löst.
Eftersom jag var 20 i år så fick man köpa drink/vinkuponger, men det blev inte så, då de andra inte gjorde det, kändes fel.
Men jag köpte en massa grejer, te(trots multipla kartonger hemma), chokladpraliner, cookingsås med mera, med mera.
En hel del grejer man fick gratis också.
Vattenflaska, tepåsar och en massa smakprover av smått och gott. Bl a Froosh!-smoothies(där Camilla tog med sig ALLA rabattkuponger, nästan) som bara är FÖR goda!

Vi gick på ett föredrag också.
Det handlade om choklad, och efter att ha sprungit runt en massa, så var det skönt att sitta och vila benen ett tag.
Camilla var helt inne i det, väldig för så kallad "finchoklad".
Jag är inte med på den, till exempel är ju "fulchokladen" Marabou med frukt och mandel för gott för att avstå.
När föredraget var slut, fick man smaka riktiga kakaobönor som var som riktigt beska nötter och en mörk chokladbit.

När vi varit på toaletten och satt och försökte bestämma oss om vi skulle åka och bowla eller inte, så såg vi en bekant person i fjärran.
Marita!
Det vill säga min moster.
Inte helt otippat kanske, men vi visste inte om att hon åkt dit.
Så vi jämförde grejer med henne och bestämde oss för att ta en sista runda på golven till mässan, och sedan dra oss hemåt inför bowlingkvällen som hägrade.

V i fastnade dock utanför mässan ett tag, då det fanns supercoola ljus-, ljud- och färgfontäner där(kolla galleriet!).
Vickan var dock inte imponerad utan stack iväg utan att vi märkte något.
Men hon hann inte med nått tidigare pendeltåg ändå, så vi sällskapade ändå på tåget tillbala till Tumba
."

Nej men NU är det natt istället.

Natt2!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se