Kärlekstema i IDOL

Upplagt för lite lööv i studion kanske? :P

1. Robin Bengtsson, Svenljunga, 18 år
Låt 1: Let Me Entertain You/Robbie Williams (Till fansen)
Låt 2: Fields of gold/Sting (Till killgänget)

2. Kevin Borg, Arvidsjaur, 22 år
Låt 1: If tomorrow never comes/Ronan Keating (Till flickvännen)
Låt 2: In the shadows/The Rasmus (Till fansen)

3. Anna Bergendahl, Nyköping, 16 år
Låt 1: Simply the best/Tina Turner (Till fansen)
Låt 2: Over the rainbow/Eva Cassidy (Till bästa vännen)

4. Johan Palm, Mjölby, 16 år
Låt 1: I'll stand by you/The Pretenders (Till storebrorsan)
Låt 2: Friday I'm in love/The Cure (Till fansen)

5. Alice Svensson, Hedesunda, 16 år
Låt 1: Because of you/Kelly Clarkson (Till familjen)
Låt 2: Crazy in love/Beyoncé (Till fansen)

Bara låtar man känner igen denna vecka, nice.
Full på kärlek man är eller? :P
På förhand gillar jag Robins låtar bäst.
Nu behöver man ju inte skriva B längre...
Mamma vet jag kommer att reagera på hans andra låt, en av hennes favvolåtar numera.
Lite extrafakta :)

Som god tvåa kan nog Alice komma, fast det beror ju på framträdandet.
Och om rösten låter som ett barns...

Men alltså, det är ju kärlekstema, men jag tycker inte alla låtar är vad jag kallar kärlekslåtar.
In the shadows tex, vad är det om?

Och I'll stand by you med Johan ska bli spännande att höra.
Jag undrar om han kommer att ta i så han(-s röst) spricker?
Hehe, där var jag riktigt fyndig med orden :D

Intressant tema alltså, hur allt blir får vi se på fredag.
Tjolahopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se