Vad är grejen med jantelagen?

Han Holstein snackar så fruktansvärt mycket om det i sina kolumner i Metro, och nu läser jag att Blondinbella vill krossa jantelagen.
Varför måste jantelagen försvinna för?
Det är en av de saker som jag tycker "är" Sverige.
Jag tror att det är därför Serige är ett så bra land som det är, saker är inte bäst eller sämst, utan lagom.
Och att vi inte sticker ut hakan i "mellanmjölkens-land" tror jag kan ha räddat oss från krig och andra hemskheter, även fast det kan tyckas ynkryggigt enligt vissa (ehm, högern, ehm).

Äsch, orkar inte göra ett långt inlägg av detta, kilar iväg från datorn nu, tjolahopp!

Kommentarer
Postat av: Schamilla

"Botkyrka lång ifrån lagom"

2009-04-18 @ 21:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se