"Men lilla gumman!"

ABFs Danscirklar: Magdans Nybörjare

Magdans; Nybörjare
20 studietimmar (10x2). Deltagaravgift: 800:-

Anmälde mig till kursen i ondags och blev väckt vid 8 på torsdagen då mobilen ringde.
Eftersom jag inte hann svara och inte kände igen numret, tänkte jag att jag kunde kolla upp vad det var för nummer senare och sova lite till då...
Sagt och gjort så ringde jag senare och fick prata med någon random tant som sa att kursen var fullbokad men upprepade flera gånger vilka andra dagar jag kunde välja, på tider som inte var lika bra som just den kursen jag ville söka till.
Och bla, bla, bla så satans dryg hon blev!
Hon kallade mig lilla gumman, hur störd är man inte som kvinna (kärring!) att använda den nedervärderande termen på sina "medsystrar"?!
Fick ställa mig i kön på kursen jag helst ville komma in på, men kände direkt efteråt att jag ville se mig omkring efter andra alternativ då jag inte ville betala en kurs där ens ett futtig öre skulle ges i lön till det puckot jag just talat med i telefon.
Och vem fan ringer klockan 8 på morgonen egentligen?
Det anses ju inte vara fint att ringa någon förrän efter kl 9, hallååå ettikettregler, kan hon ingenting annat än att vara dryg?
Ja ni märker väl att det sabbade min dag ganska hårt, iallafall förmiddagen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se