Förtidsröstning på Centralstationen

Röstningslokal på Centralstationen i Stockholmdsc039951
Hade lite tid till övers i onsdags så jag passade på att förtidsrösta på Centralstationen.
Grymt bra tänkt att ha val-"lokal" just där måste jag säga, med så mycket folk som passerar.
Hade inte tänkt rösta just då och där, men det finurliga är att man kunde få sitt röstkort utskrivet där, så det var bara att ta en valsedel och stoppa i kuvertet bakom draperierna i ett av valbåsen och sen fixa det i en separat kö.
Killen framför mig var också ifrån Västerås, råkade överhöra det trots att jag hade mp3:n i öronen.
Fick uppge adressen jag bodde på, för att visa på att jag var jag, tur att jag bott i V-ås så länge att jag mindes det :P
En kvinna bakom mig tvekade när hon skulle säga sin adress, vete tusan om hon fick rösta.
Vad jag röstade på?
Well, gissa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se