Helt rätt


Klart att alla partier ska ha rätt att göra annonser, vi lever ju trots allt i en demokrati, men jag tycker att det är ett grymt smart val av chefredaktören att skänka bort annonspengarna till en antirasistisk tidning.
Jag hoppas att de pengarna  kan hjälpa till att upphäva en del av den rasism som finns på sina håll här i landet.

Vet inte om ni såg på Rapport idag, de hade ett inslag om att en rasistisk demonstration med ca 30 medverkade möttes av en motdemonstration på hela 800 pers!
Längst fram bland anti-rasisterna stod en mörkhyad man som stod och höll i en sverigeflagga.
Då fylldes jag för första gången på hela nationaldagen av patriotisk stolthet, jag kände hur mycket jag älskade mitt land Sverige.
Dessutom tyckte jag det var lite kul när motdemonstranterna kastade ägg på de andra demonstranterna och hur de (alla yngre killar) tokflippade och ville slåss.
Inte kul att de ville skada de andra, jag tänkte mera att det sa en hel del om grabbarna som var med i demonstrationen, de var väl bara där för att de ville bli konfronterade och få en anledning till att slåss.
Töööntiiigt!
Och lite skadeglatt ifrån min sida :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se