Valaffischer


Valaffisch Höj utsläppskraven i Bryssel - sänk vattennivån i världshaven
Valaffisch Dags att förändra klimatet! Rästa 7 juni
Såå, vilket parti tror ni jag röstade på? :P
Jag röstade grönt för att de frågor jag känner mest för just nu (bl.a. klimatet/miljön, friheten på internet, eu-kritik och arbetsmarknaden) är i princip de samma som Miljöpartiet har.

Vet ni, jag har börjat känna att min inre politiker börjar komma fram igen.
När vi hade riksdagsrollspel i 7an-8an hamnade jag i just Miljöpartiet och då blev jag väldigt förtjust i deras politik och var nära att gå med i deras ungdomsparti och i och med EU-valet nu känner jag att man börjar ta ställning på samma sätt igen.
Det är kul!
Och väldigt, väldigt betydelsefullt eftersom EU påverkar det mesta i vår vardag (inte riksdagen och regeringen lika mycket längre).
Visste ni t.ex. att det var i EU som man beslutade om hur krokiga gurkor får vara för att räknas som 1:a klass?
Okej, just DET var inte en så betydelsefull fråga men det visar snarare på hur de påverkar oss i vår vardag.
Så se till att rösta imorgon, fast inte på Moderaterna (eller SD. Eller KD. Eller FP. Centern är okej, eller njae de vill ha euron).
Hörde att om man lägger sin röst på Moderaterna kan det dessutom innebära en röst på främlingsfientliga partier eftersom de är i samma grupp i EU-parlamentet, ett stort NEJ till dom alltså.
Ja det var nog all politik för idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se