SOMMARLOV!

[Denna del av inlägget är skrivet i lördags]

Det var trevlars igår, men ganska stressigt.
Först hade jag tentan som jag pluggade som en tok till, som var 14.30.
13.00 åt jag lunch, vilket jag kommer förklara varför det är viktigt senare.
18.30 var tentan slut och jag satt kvar till den sista minuten.
När jag först fick tentan började jag flina när jag såg frågorna, jag kunde inte svaret på någon av frågorna!
Men, "dom kom till mig" ju mer tiden gick.
Eller, jag hoppas att de gjorde det.
Vet ju inte än om svaren är de som läraren ville ha.

Efteråt trodde jag hela klassen skulle ut och ta en "after tenta" men tydligen så blev det två grupperingar och vi hamnade med den ena på Blue moon bar.
Vet ni vad jag beställde?
EN ÖL!
Haha, så tokigt eftersom jag verkligen inte är "En bärs, tack!"-människa.
Till min förvåning var den inte så pjåkig.
Tror jag druckit tillräckligt många i mina dagar för att jag ska kunna tycka att det ändå smakar okej.
Det är ju bra, då kan jag redan checka av detta årets sak som jag ska lära mig att tycka om om ni minns det.
Tidigare år har jag ätit mig till att tycka att lakrits, melon och kolsyrat mineralvatten smakar okej.
Hmm, jag trodde det var fler saker jag lärt mig gilla, men nu kom jag inte på några fler.

Tillbaka till krogen.
Det var rätt kul att se folket bli lulliga, har ju bara umgåtts med just dem i skolan och där har ingen av dem varit fullers.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag var spiknykter, för det var jag inte, även fast jag slapp den värsta "herregud är det jag som snurrar eller är det resten av världen"-känslan.
Betänk att jag gick direkt ifrån tentan till utestället utan mat i magen, klart att jag skulle känna av procenten.

[Sen han jag inte skriva mer just då]

Vid 22 gick jag med stockholmarna när de skulle hem, tänkte att jag skulle kolla upp tider och köpa biljett till Uppsala i automaterna vid stationen.
Dock fanns det inga biljetter!
Väldigt konstigt då Camilla som satt vid sin dator på sj.se såg att det fanns två till tider för att komma till Uppsala.
Trots att jag tyckte att det lät fel att det skulle gå en buss vid 23.10 chansade jag och gick fort hem från stationen.
Väl hemma hade jag ganska exakt en timma på mig att packa, och då menar jag att jag skulle packa ner A L L T jag skulle behöva ha under mina dagar i Uppis och Stockis (haha).
Så samtidigt som jag skulle få med mig allt viktigt skulle jag alltså tänka klart bakom den salongsberusade dimman.
Det gick bra, men var jobbigt i och med att jag hade en massa mat i kylen som jag ville ha in i den nästan fulla (haha) frysen.
Så emellan nerpackningen stod jag och fixade med köttfärs och grejer, det känns som en udda sak att göra kl 22.30 på en fredag...

Med tunga väskor kom jag sedan iväg (i tid och allt) till UL804-bussen som avgick precis som den skulle enligt sl.se.
Kändes skönt att sitta på bussen och göra ingenting, dagen hade annars varit späckad med saker man behövde göra.
Bussåkandet var lite läskigt, kom å tänka på den där busskraschen som var för några år sedan, fick för mig att det var en likadan buss jag åkte i och att bussföraren kollade sin mobil hela tiden och/eller höll på att somna.
Men inte gjorde det att jag tog på mig bältet (hade kilovis med väskor på den).
Bussturen var annars fin och på ena sidan såg man solnedgången över de platta åkrarna.
Very pretty.
Möttes sedan urhungrig upp av Millanpillan och vi tog oss till hennes jättecentrala hem, nej men verkligen, centrum! :P
Sen låg vi i sängen, jättetrötta och jag vet inte hur det då kom sig att vi la oss vid typ 3?

Dagen efter var vi uppe vid 9.30 men kom inte iväg förrän vid 14.30 då vi skulle träffa Ida och sedan gå på 3D-film.
Men först blev det glass!
Jag tog blåbär, melon och hallonsorbet (OMG-varning på den sista) och vi satte oss vid Fyrisån för att glassa.
15.50 började filmen, Coraline någonting hette den.
Den var rätt bra, bättre än jag hade trott, dessutom var den rätt läskig...
Efter det hamnade vi ute i den stekande hettan igen och vid 19-tiden gick vi hemåt för att somna i sängen igen, heeelt utmattade!
Efter det blev det mat vid 22 och sedan sov vi igen, hahaha, bästa sättet för oss att umgås? :P

Igår blev det långfrukost och jag åkte till Stockholm med 11.09-tåget med mindre packning (men i princip lika tungt) och fulaste solränderna på halva benen efter leggingsen jag hade på mig igår.
Nu måste jag få bort det på nått sätt, vete fasen hur...
Väl hemma och toksvettig (tåg och buss är inte skönast att åka med under varma dagar) blev det först mat och sedan utdelning av födelsedagspresenter och mors dags-presenter till mamma.
Syskonen kom över en stund också, vi spelade spel och bakade smulpaj!
När det var kirrat blev det inget annat än chill under kvällen.

Idag har segandet fortsatt, jag gick inte upp förrän kl. 13.30!
Då blev det ja ska vi kalla det hemma-spa.
Det blev tvagning i duschen, ansiktsmask och brun utan sol (för att försöka få bort ränderna ifrån lördagen) och har mer sådant på g.
Till "frukost" blev det överbliven tårta från igår och smulpaj och vaniljsås.
Ni vet vad man säger; "det ska va gött å leva, annars kan det kvetta" :D
Jag ska köra på den devisen under dagarna jag är här.
Nej nu ska jag slappa med några tidningar, höres!

"Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt sooooommarlov ska bli!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se