Medie- och kommunikationsvetenskap

Medie- och kommunikationsvetenskap (förkortas MKV) är ett relativt ungt akademiskt ämne som har sina rötter i bland annat sociologi. Inom det tvärvetenskapliga ämnet medie- och kommunikationsvetenskap studeras massmedier som press, radio, tv och numera även Internet. Icke-medierad kommunikation mellan människor (framförallt i organisationer) studeras också.

Detta kan jag tänka mig att plugga!
Är inom sociologi som är det ämne jag gillat bäst av de tre jag har läst.
Förutsatt att jag skulle sluta på Mdh då.
Eller ja, om jag skulle bo i Uppsala kan man ju ändå gå kvar utbildningen här, blir en timme i restid med buss bara.
Det är en tjej i klassen som gör det, Maria heter hon med, lite lustigt kanske.
Men bra, då vet jag något som jag kan tänka mig att plugga och kursen finns typ överallt, yeey!
Nu ska bara allt annat kluras ut :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se