Betygen ifrån Eurovision - Lejonstrand style

Så här tycker jag om dagens semi:

1. Montenegro
- Just get out of Eurovision! Och ta med din ass-shakande dansare!
2. Tjeckien - Is it a bird? Is it a plane? No, it's a  tjeckisk sjungande supernör..., eh, superhjälte.
3. Belgien - Så himla roligt att hans låt heter Copycat och att han är just en sådan! Nej men verkligen, jätteroligt.
4. Vitryssland - Hej 80-talsfrisyrer! Var det i Vitryssland ni gömt er? Gillar låten ändå, speciellt den pampiga refrängen.
5. Sverige - Fulare klänning, sämre kör, fortfarande vit bakgrund. Såklart man vill ha henne vidare, men synd att det var sämre framträdande nu. Inte lika pampigt liksom.
6. Armenien - För mycket gurgelwailande för mig, men musiken låter lite Darin. Vad handlar låten om egentligen?
7. Andorra - Först hade jag den, men sen hände något :o
8. Schweiz - Jag gillar dem, men live låter sångaren lagom bra. Det händer inte så mycket i låten, men det var skönt med ett Kent-inslag i tävlingen.
9. Turkiet - Det är inte för intet jag redan kan låten utantill, den är skitbra! Såg ni hur många turkiska flaggor som vaggade i publiken?! Lätt topp 3! Det enda minuset är även här rösten, jag hoppas det beror på att hon dansar också...
10. Israel - Jag är inte så insatt om konflikterna i Israel, men jag har förstått att det är något speciellt med de två sångerskorna, typ en israel och en palestinier eller nått? Det är väl fint, men låten är sjukt tråkig. Men bra röster!
11. Bulgarien - Haha, är det snubbens mamma som är på scenen? Och fy fan vad dåligt de sjunger, allesammans!
12. Island - Hej Lugna favoriter-"Min lilla bebis ligger och jollrar till er musik" *internt*. Nej men den är väl okej. Det vore väl bra om låten gick och vann och islänningarna fick lite cash i sin skrala statskassa.
13. Makedonien - Årets kisspaus-låt. Det räcker att skriva så, va?
14. Rumänien - Det kan inte vara en partylåt om den går sådär sakta :o
15. Finland - Ingen fröjd att se live, men låten är så gryyym!!
16. Portugal - Vackert språk, men låten är som vatten. Rinner bara igenom.
17. Malta - Boooring!
18. Bosnien & Hercegovina - Jag fattar inget (bistert vatten?), men jag gillar låten ändå. Känsla!

Åtta låtar gillar jag alltså, om man ska prata om musiken.
Vet dock inte hur många som går vidare, 10 kanske?

Och oj vad skämskudden åker fram på programledarna!
Modeller är kanske inte så smarta? :o

Haha, ryssarna gör ju en Tingeling på sig själva!
Kul med Tatu, men trist nog inte live.
Får mig att tänka att allt kanske var inspelat?
Är inte detta en musiktävling?

Där man, ja, bland annat, sjunger?


JAA!
SVERIGE!!

Det där var ju inte så pjåkigt, hade 6 av 8 rätt.

Satsar på alla rätt på torsdag då :P


Kommentarer
Postat av: vicky

Turkiet, island, sverige, androrra

2009-05-12 @ 22:49:17
Postat av: Lejonstrand

Vi får se... Hittils har du två rätt :D

2009-05-12 @ 22:53:35
Postat av: Linn

Bulgariens bidrag va det roligaste jag hört på länge. Skulle det vara opera? trodde först hans parti var en av tjejernas sång....shit :-P

2009-05-13 @ 11:57:54
Postat av: Lejonstrand

Jag trodde också att det var en tjej som sjöng när det var han! Och näe, mycket till opera var det ju inte, haha...

2009-05-13 @ 12:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se