Betygen ifrån Eurovision - Lejonstrand style

Så här tycker jag om Eurovisions andra semi:

1. Kroatien - Hörde inte så mycket kroatisk musik när jag var där för ett år sedan. Det kanske var bra, det.
2. Irland - Kunde inte låten heta "Bla bla bla" istället? Dock bra poprock-musik.
3. Lettland - Sjöng han "Vodka"? Sjöng han "Putin" och "Jeltsin"? Hade han blå sammetskostym? Hade han gråbruna skinnbyxor? Sprang han runt på scenen som en galning? Vid fler än  5 st "Ja" var vänlig lämna Eurovision song contest.
4. Serbien - Hahaha! Håret!

Fy vad dåligt det är hittills :S

5. Polen - Superfin. Klänningen alltså.
6. Norge - Jag gillar den inte, men det är såklart alltid kul när det går bra för norrbaggarna. Jätte. Kul. Oljepack!
7. Cypern - Jag visste inte att man fick vara med i tävlingen och inte kunna sjunga. Chans för mig då, hahaha XD
8. Slovakien - Jahapp, vilka höga toner den där tjejen kunde klämma ur sig.
9. Danmark - Väldigt Ronan Keating, inte konstigt att han skrivit låten. Men låten kommer sisådär 10 år försent.

Fortfarande ganska bored på tävlingen.
Bra låtar till Ryssland, tack.
Snälla, snälla.
Snälla?

10. Slovenien - Jag har förvånat mig själv med att börja gilla den här låten. Jag som tyckte den var sjukt udda första gången jag hörde den, men den sätter sig på de rätta ställena efter ett tag! En av killarna på violin/fiol (den långa) är dessutom dösnygg ;)
11. Ungern - Behöver inte Alcazar en fjärde medlem? Helt okej låt, inte min smak bara.
12. Azerbajdzjan - Woho Sverige! Framträdandet känns lite sommaravslutning i 8:an. Ja, förutom pyrotekniken då.
13. Grekland - Bröstpoppningen i början såg ut som när en katt håller på att spy! Det hela känns rätt sliskigt (hur gtammal kan snubben vara?) men jag gillar ändå refrängen. Grekland lär komma långt hur som helst. Som vanligt.
14. Litauen - Sjunger man om kärlek borde man vara passionerad och, ja, det var han ju. Men ändå så sitter jag i soffan och känner ingenting.
15. Moldavien - Sjungen av den moldoviska Shirley Clamp, hehe.Jag gillade alla "He-hey" och den broderade bakgrunden, inte så mycket mer.
16. Albanien - Ååh, den här låten är så bra iallafall på sitt orginalspråk, även fast jag inte fattar ett ord. Synd att Kejsi har så dålig utrstrålning, ser ut som hon vill vara på scenen. Till sist, fatta att hon är 16 år!!
17. Ukraina - Jag hoppas verkligen låten är ironisk. Isånnafall gillar jag den!
18. Estland - Eh, okej?
19. Nederländerna - Pappa? Är det du pappa? Förlåt, jag kunde inte hålla mig :D Höll på att skriva att det iallafall var en bra budskap i låttexten, men sen såg jag en tant som sa "Oh yeah" och skulle låtsas vara DJ och då tog jag tillbaka det.

Bara fyra favoriter i denna semi och då är det bara Albanien som är superduperfavorit, resten är väl "bara" favoriter om man säga så.

Seriöst, hon Natalia Vodolovodalia-whatever, hon verkar vara urtypen av hur en modell ska vara, semisnygg, leende och helt igenom blåst.

Vaa, vad sjukt att man inte kan rösta ifrån Sverige bara för att Sverige inte tävlar.
Det var något nytt.

Kommentarer
Postat av: vicky

Jag hade på detta på bakgrunden och till sist tog jag av ljudet.. var inget vidare det jag såg.. märkets att blaget tävlade..

2009-05-14 @ 23:46:35
Postat av: Lejonstrand

Det ska ju vara lottat, eller så är det uppgjort på förhand att Norge, Grekland eller hon crisis girl ska vinna :o

2009-05-15 @ 00:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se