Sällskapsspel

När jag var i K-ängen senast tänkte jag att jag skulle ta med mig några av spelen jag har liggandes där med mig hit, men pga platsbrist (eller överpackning) fick jag inte med mig någon av dem.
I reklamen man fick i postfacket denna vecka hade leksaksbutiken här i stan extrapris på spelet Packat & klart, det kostade bara 69 kr, vilket jag tyckte var ett väldigt bra pris på ett sällskapsspel.
Igår var jag iallafall inne i affären, men jag hamnade i valet och kvalet huruvida spelet var värt att köpa eller inte.
Så, kära bloggläsare, jag tänker låta er vara med och bestämma om jag ska köpa det här spelet.
Hur tycker ni att spelet låter, verkar det roligt?:

En praktisk spelväska med många roliga spel. Perfekt på resan, i fjällstugan, sommarhuset eller husvagnen, men också för mysiga spelkvällar hemma i soffan.

I spelväskan finns något för alla, stora som små. Ett annorlunda frågespel för familjen, ett geografispel med flera spelmöjligheter, spel med flaggor och bilder från hela världen, roliga kortspel, yatzy och många andra underhållande tärningsspel. Allt enkelt beskrivet i regelhäftet.

Väskan innehåller:
- Bit för bit. Roligt familjespel med 1188 frågor (från 8 år).
- Var i hela världen? Lärorikt spel om världens länder (från 8 år).
- Flaggor och länder. Bilder från kända resmål (från 4 år).
- Yatzy. Klassiskt spel (från 7 år).
- 7 olika tärningsspel (från 5 år).
- Poängblock och regelhäfte.


Nå?
Vad finns det annars för roliga spel?
Just ja!
det finns ett till jag funtar på att köpa:

På väg till en fest stoppas du och dina kamrater av en tunnhårig, välklädd man. Det är den excentriske mångmiljonären Ronald Trumpy!
"Här får ni en miljon var. På 24 timmar ska ni få dessa pengar att växa maximalt.
Nu har ni bara 23 timmar och 59 minuter kvar ... skrattar mångmiljonären."

I Den ofrivillige spelaren kastas du in i spelets värld.
Allt att vinna?Inget att förlora! Tiden går ...
Tänk om detta hände dig. Skulle du anta utmaningen?
I högt tempo försöker du vinna på Texas Hold'm poker, trav, keno och roulette.
Du upplever spänning, lycka och skadeglädje som aldrig tidigare i ett spel!
Och så får du svaret på hur du skulle klara dig, om det verkligen hände!!!

Jäklar vad många utropstecken i beskrivningen...
!!!
Hehehe.
Tror Den ofrivillige spelaren gick på 160 spänn eller nått sådant på Akademibokhandeln, så lite dyrare och lite bättre?
Skriv vad ni tycker om detta spelet också :)

Kommentarer
Postat av: vicky

Jag skulle köra på packat och klart!

2009-05-28 @ 16:49:22
Postat av: Lejonstrand

Jag börjar luta år det andra alternativet, men jag vet fortfarande inte :S

2009-05-28 @ 16:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se