Guldstjärna till mig :D

Härom veckan hade vi ett litet grupparbete i skolan där vi skulle svara på ett par frågor, en av dem var denna:

4. Ge exempel på situationer eller företeelser som du tycker illustrerar tanken om att strävan efter rationella lösningar i praktiken får konsekvenser i form av irrationalitet.
- Rullbandssituation:
Rationell lösning: Finns till för att underlätta genomströmningen av gående människor. Tanken är att det skulle gå fortare att stå på rullbandet än att gå samma sträcka på "vanligt" sätt.
Irrationell konsekvens: Rullbanden går sakta och blir fulla av människor och därför tar det längre tid. Alltså en irrationell lösning.


Såg idag att vi hade fått svar ifrån en annan grupp om just denna fråga:

Svar på nr 4 ifrån grupp 8
Vi har diskuterat fram och tillbaka, i jakt efter bra exempel men insåg snart att erat var klockrent. Vi kommer inte på något exempel i samma klass. Guldstjärna!!!


När vi hade vårt grupparbete var jag den enda som hade klurat på de frågorna vi skulle svara på, det var alltså mitt exempel med rullbandet (och mycket av resten också...).
Så; guldstjärnan är min, bara MIN!
Because I'm worth it *svepa med håret* :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se