Hej föräldrar till pojkar i 7D

Sedan jag kom tillbaka efter påsk har jag upptäkt ett förändrat beteende hos killarna i 7D. När jag öppnar dörren för att släppa in på lektion går majoriteten på toaletten, dricker vatten, knuffar varandra eller går motvilligt in på lektionen efter mycket tjat.

Idag fick jag förklaringen till detta. Killarna har en "lek" som jag tror de kallar TX. Det innebär att den som först går in i klassrummet får ta emot tio slag av de andra efter lektionen. Detta är det givetvis ingen som vill utsätta sig för.
Jag vill att ni föräldrar tar ett snack med era killar. Detta påhitt är inte ok. Jag vet inte om det leks inför varje lektion eller om det bara är på SOn. Jag känner heller inte till upprinnelsen till denna lek.

Jag hoppas märka en förändring till nästa lektion på fredag, d v s att killarna går in lugnt och stilla i klassrummet, utan att tveka, knuffas eller gå på toa.

Med vänlig hälsning
Anki E

Det har man aldrig hört talats om.
Ungdomar alltså!
Eller är det bara en ny slags version av "gul bil"-slagsleken?

Kommentarer
Postat av: Anonym

lol. orka

2009-05-25 @ 13:46:43
Postat av: M

Va?

2009-05-25 @ 13:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se