Sista magdansen


Så himla tråkigt, vad ska man nu göra?
Men samtidigt har det varit så flummigt att det känns som man egentligen inte lärt sig något.
Idag skulle vi ha tittat på film till exempel.
Gjorde vi då det?
Nope, det fanns ingen fjärris till tv:n.
Istället gick vi till danslokalen för att dansa de sista 40 minuterna, vi dansade helt fritt vilket innebar en hel del not so much-magdansmoves eftersom vi inte lärt oss någon koreografi utan bara steg.
Weird var också att vi bara var fyra stycken där, egentligen finns tio platser i kursen, men jag gissar att iallafall tre hoppat av och att övriga tre antingen var sjuka idag eller inte ville se på dansfilmerna.
I lokalen där vi skulle se på film skulle vi också anmäla oss om vi ville ha en fortsättningskurs nästa termin.
De övriga tre som var där ville gå, medan jag fick ut mig ett "kanske" trots att jag egentligen tänkte "NEJ!", men omtänksam som jag är var det inget jag ville dela med resten av gruppen.
Fick lite grupptryck på mig att fortsätta dock, eftersom kursen måste ha minst sex deltagare och det hittills bara är fyra intresserade...
Men nej, jag tänker inte vika mig.
Jag skulle gärna fortsätta med magdans, men jag vill ha mindre flum, mer koreografi och tuffare pass i sådana fall.
Bodyjam som vi såg på igår på mässan såg sjukt kul ut, så kanske något sånt?
Funderar nu på och börja på Friskis eller något, det känns som att det ligger lååångt borta, men andra sidan järnvägsspåret ligger egentligen inte alltför långt borta i fjärran.
Att träna en gång i veckan har varit för lite och jag känner att jag vill ha min gamla kroppshydda tillbaka, eller ännu hellre ett litet, leksakshus haha.
Vi snackar (lion)BEACH -10 här!
Nå, vi får se om vi kommer så långt, men jag vet hur skönt det är att träna, man byter mentalitet och dåliga vanor försvinner mycket lättare, så det absolut ett bra mål att satsa på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se