Vaccinering

Nu har två närstående vaccinerat sig mot svinis och båda rekommenderar det stark, trots att de hade väldigt ont i armen efteråt.
Det känns så där att se fram emot.
Just nu pendlar jag själv väldans mycket fram och tillbaka när det gäller det där.
Jag har varit väldigt anti, men samtidigt kan jag se de positiva i att vaccinera sig, man är ju inte dum.
Det som jag ser som mitt främsta motargument är att jag inte vet vad vaccinet kan ha för biverkningar i framtiden.
Vaccinet är ju så pass nytt att det knappast varit testat i tio år och just den tidsgränsen tycker jag verkar vara rimlig för att jag ska vilja (våga) vaccinera mig.
Okej om jag var sjuk (ta i trä) och någon hade något nytt vaccin som skulle bota den sjukdom jag hade, då skulle jag testa det, men nu är jag ju frisk?
Nu har jag ändå gott om tid på mig att tänka över om jag ska vaccinera mig eller inte, mitt län är tydligen segast och sämst på att vaccinera sina medborgare; segast eftersom jag inte får vaccinera mig förrän vecka 50 och sämst eftersom bara 7 % fått sprutorna hittills.

Annars då?
Jo tack bra.
Men någon som inte har det allt för kul är den här killen som jag hittade på yt.
Tycker synd om lillkillen för mer än bara sprutan, jobbigt klipp för honom som alla kan se kanske :/

Kommentarer
Postat av: vicky

jag tror på ett naturligt uppbyggt immunförsvar det är nog detb aldra bästa. vaccinera sig mot farliga saker bara

2009-11-09 @ 13:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se