Hitta din kreativitetstyp-test

Jag gjorde det här testet eftersom jag rätt ofta brukar känna att jag är typ 0 % kreativ.
Svaret jag fick om "vem" jag är stämde rätt bra, iallafall när det gällde att jag är en analytiker och att jag får kreativa idéer på tåg, i badrummet och i sovrummet (haha, låt bli att tänka snusk!).
Meditation har alltid verkat lite flummigt för mig, men ibland stannar även jag upp och tänker på att jag ska andas rätt.
Kanske är det värt att ta en kurs i det?

Vad får fart på dina idéer? Lär känna just din kreativitetstyp och planera in passande aktiviteter, minst en gång i veckan.
RESULTAT:
Analytikern
Du är typen som gärna sitter på en stubbe i skogen och kläcker idéer, är något av en ensamvarg eller soloartist. Du läser, lyssnar och iakttar och allt blir till research som ligger och gror i din hjärna för att så småningom poppa fram i ny form.
Kreativitetskatalysatorer: Ensamhet, tystnad, vila.
Möjlighetsmiljöer: Badkar, sovrum, tågkupéer och bilresor (som passagerare), vild natur, bibliotek, biograf.
Testa att: Meditera. När du har lärt dig konsten är du inte lika beroende av tystnad och ensamhet för att få idéer. Ta till dig information eller inspiration från ett helt okänt område, läs en bok som någon annan väljer åt dig eller lyssna på musik på en udda webbradiokanal – det hjälper din hjärna att hitta nya tankebanor.

Känner ni också er okreativa eller bara sugna på att göra ett quiz kan ni gå in här:
http://www.kattisoco.se/Tema/Halsa/Test-Hitta-din-kreativitetstyp/


Kommentarer
Postat av: Schamilla

Fick en blandning mellan A och C, men det visste jag ju redan... Passar väldigt bra in på mig, gute att jag följer min "sanna natur"

2009-10-29 @ 12:57:51
Postat av: Lejonstrand

Anna å Camilla! Synd att det inte fanns alternativ E å välja på då ^^

2009-10-29 @ 17:58:31
Postat av: Schamilla

Hhaha.

2009-10-30 @ 16:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se