Hur bra mår ditt hår?

Jag gjorde just ett quiz på glamour.se om hur mitt hår mår och fick en extremt vetenskaplig diagnos:

DIAGNOS: Ditt hår kunde må bättre
Ditt hår mår någorlunda bra, men det kunde må bättre. Kom i håg att klippa topparna var tredje månad, även om du sparar ut håret. Om ditt hår saknar glans och energi, ge håret en hårkur en gång i veckan, eller oftare.
Lyssna till vad ditt hår kräver, och ge det produkter som passar just din hårtyp, fråga din frisör av hon/han rekommenderar. Det gäller även hårborste. Bästa borsten för håret är svinborsten, så bort med alla hårda borst. När det kommer till hårtvätt gäller det även här att lyssna till vad håret kräver. Många hår och hårbottnar mår bra av att inte tvättas varje dag, utan vila, medan vissa hår behöver tvättas varje dag. Du behöver inte nödvändigtvis tvätta ditt hår varje dag, utan bara skölja det. Testa dig fram. Skydda håret från solen med hatt, använd inte stylingverktyg för ofta (värme sliter) och låt ditt hår vila från produkter med jämna mellanrum. För att få ditt hår att se hälsosamt ut, använd en leave-in-conditioner!

Det är visserligen sant att jag skulle kunna vara duktigare på inpackningar, hålla mig ifrån att tvätta håret så ofta som jag gör och att klippa håret på pricken var tredje månad.
Men nu håller jag på att börja gilla att blåsa och plattånga håret flera gånger i veckan, mot kanske en gång i månaden, så det är nästan ett måste att jag måste bättra mig för att inte sabba håret ännu mer.
Men jag borstar iallafall håret med svinborst!
Ett pluspoäng till mig :D

Testa hälsan för ditt hår här:
http://www.glamour.se/skonhet/smink-och-skonhet/2009/hur-bra-mar-ditt-har-egent/
Och glöm inte att hälsa! *internt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se