Massmediekunskap

Sitter och tittar på info till kursen i Massmediekunskap som är den enda kursen jag registrerats på denna termin.
Har inte tagit tag i kursen tidigare förutom att registrera mig och hitta kursböckerna.
Men alltså, nu när jag tittar på kursinfon och de två tentorna som är utlagda hittills så "känner" jag inte riktigt kursen.
Den är inte riktigt vad jag väntat mig, så jag funderar på om jag ska quitta den, samtidigt som jag vill ha studiebidraget så är det inge smart att läsa en kurs man inte är intresserad av, am I right?

Har hämtat hem en massa böcker om olika ämnen, bl.a. sociologi, företagsekonomi, psykologi och det är de som handlar om marknadsföring som tar tag i mig mest, tillsammans med en del beteendevetarböcker då.
Med reklambranschen är tuff och gör inte mycket för att utveckla världen, utan känns mest pengastinn och det är därför jag skulle vilja kombinera någon marknadföringskurs med sociologin.
Det känns både bättre och smartare inför framtiden.
Så jag tror vi säger hejdå till massmediekursen i Gbg...

Kommentarer
Postat av: Schamilla

aha, alltså är du antagen till denna termin dvs. HT-09? Alltså visst var den på distans? Alltså kör på den i så fall. Bara så att du har något att göra tills vårterminen...(och får pengar)

2009-10-14 @ 08:09:53
Postat av: vicky

´ju mer du läser ju snabbare får du ut en examen.. men är det en 7,5 så pissa på den men är det 15 hp är det rätt mkt å då är du mkt närmare målet en examen på 180 hp..

2009-10-14 @ 16:29:30
Postat av: vicky

men klart trist om det är TOTALT ointressant. annars tycker iaf jag att högskolan är expert på å göra ämnen som egentligen är roliga astrista

2009-10-14 @ 16:30:25
Postat av: Lejonstrand

Hahaha, den sista kommentaren var rolig Vicky! Dagens bästa =)

2009-10-14 @ 18:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se