Vilket årtionde är du?

Gjorde just det här quizet i Metro  och kom fram till att det stämmer att jag är ett typexempel (haha) på en sann 80-talist:

Kommunikation:
a) Jag pratar om mig själv
i tredje person.
b) Jag har provat på heta linjen.
c) Jag uttrycker mig på ­debattsidorna.
d) Jag går inte hemifrån utan min mobil.
e) Jag kan telefonnummer utantill.
f) Jag presenterar mig alltid 

Typord:
a) Lurig, neger, guldkorn.
b) Typ, shit, grym.
c) Sprillans, och?, det är en annan femma.
d) Hippa, maskineriet, ­förtjusande.
e) Jycke, fruntimmer, ­vederbörande.
f) Man, fränt, måhända.

Populärkultur:
a) Folkets park.
b) Spice Girls.
c) 5 myror är fler än 4 elefanter.
d) Sean Connery.
e) Frukostklubben.
f) Barbie.

FACIT

Kommunikation:
a) 40 b) 70 c) 50
d) 80 e) 60 f) 30

Typord:

a) 50 b) 80 c) 60
d) 40 e) 30 f) 70

Populärkultur:
a) 30 b) 80 c) 70
d) 50 e) 40 f) 60

Blev ni också "ert" årtionde?
Tycker att typorden var jätteroliga, ska börja säga fränt, jycke, förtjusande och lurig, fast kanske inte i en och samma mening.
Man måste ju vårda språket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Bloggtoppen.se